Two faces bitch.stop pretend to be my friend.just walk away from here.
" A thousand times I cried because of you,
a million times these tears were shed because of love "

Monday, September 17, 2012

Fakta.

Lately terasa lain je. Since CIkZaki ( bakal ayah) aku dh takda, nampak sangat perubahan pada diri mak. Dalam masa yang sama, PakNgah aku pun dh pergi meninggalkan kami semua. Aku harap, roh merek tenang disana. Perubahan yang ketara dalam family aku adalah dari segi kewangan. Mak aku seolah olah mcm putus harapan je. Asyik mengeluh. Have to pay this that . Huh aku kekadang sampai taktahu nak buat macam mana. Kekadang fikir macam nk bhenti belajar je. Yelaa ka. semua mak aku yang support. Lima orang anak, rumh makan minom, segala jenis bil. Alahai. Macam mana lah aku nk tolong. Lagi lagi pulak, now mak aku terpaksa gerak ke kerja sorang sorng. Lagi lah risau. Kekadang, bila malam sebelum nk tidur, and teringat. mesti melalak. nak mengadu pun, nk mengadu dekat siapa? kalau ngadu pun, apa yang boleh diubah? So, just mampu mennagis dan menangis. Esok nya, kembali lah senyum balik :) Kekadang terfikir juga, susahnya lah hidop. Tapi, kenyataannya, mmg aku kena teruskan hidup and terima apa je dugaan. Bila susah, kengkawan maka yang dulu nya selalu mak tolong, mana ade aku dengar mak becerita tanya khabar mak and segala bnda. Mana hilangnya semua orang tu? Manusia, biasa lah. Masa susah, cari lah. Masa senang? Mana ade yang ingat. Kot ade pun, ade lah sorang dua. Tu pun maybe yang betul betul ikhlas bkawan dengan mak aku. Bukan nya nak amek kesempatan sebb setahu aku, mak aku lah orang yang paling baik. Selalu aje nk tolong orang, tk kesah lah kalau dia pun susah sama. Tapi, orang lain, pernah ke buat mak aku macam tu? Kekadang nk marah, kang cakap aku kurang ajar pula. so, diam kan aje and perhati dan buat kan as pengajaran. Mak selalu pesan, Jangan terlalu baik dengan orang. Aku selalu lupa bnda tu. 



Benda yang cukup sakit band buat aku teringat kata kata mak tu, bila kawan aku, orang yang aku kononnya anggap bleh dipercayai, layan aku macam sampah. Pernah rasa tak korang? sakit woooo. Korang taktahu salah korg. Then senyap tetibe. Mula berkira, Bertikai pasal dua ape semua. DIA TAK INGAT KE, MASA DIA SUSAH DULU SIAPA YANG TOLONG? BUKAN KENGKAWAN KE? BUKAN AKU? Sekarang aku susah? Entah lah. Takpa lah. aku diam kan aje. Sebb anggap Hidop ni macam roda. Mak cakap, Biar orang buat kita, jangan kita buat orang. Aku igat.


Teman. So far, apa yang aku ade, Haziq Roslee jelaa. Takda niat nk mendua setakat ni. Tapi sejujurnya, mmg aku tk percaya kan lelaki since kena masa masa dulu. And maybe juga atas ape yang aku dh tengok mak aku kena. Mak selalau pesan. Beringat pilih lelaki tu. Kekadang aku lupa pesan tu. Sampai aku sakit bila asyik memikirkan. Bab bab soal cinta cintun ni, kawan aku lah selalu pedih telinga nk dengau :) Thanks awok. Walaupun hakikatnya, Orang akan cepat bolsan bila asyik dengar masalah kita. Tapi aku tk muak nk kongsikan masalah aku. ada aje cerita yang aku nk kongsi. Teman. Hm aku mmg selalu menyakitkan hati tapi hakikatnya, aku sayang and cuba untuk mencari penganti bekas yang lepas. Mungkin kau orang yang boleh menggantikan dia. Ataupun mungkin kau just nk anggap aku as mainan kau? Aku redha je dengan apa yang jadi. satu je kelemahan aku, Aku mudah percaya cakap orang eventhough aku selalu bantah, tapi nak atau tak, aku akan terima apa aje yang kau akan cakap. Tu hakikatnya. Sepanjang perhubungan akan ade je pergaduhan and perubahan yang berlaku. Aku pulak akan sentiasa memerhati dan membeza kan dengan masa yang dulu. Taktahu kenapa. Tapi tu lah aku. Tak dapat terima masa sekarang. Mungkin aku rasa yang lamapu lagi okay. Tapi entah lah. Aku selalu terfikir, betul ke kau serious dengan aku?  Hm apa yang aku tahu, lelaki yang serious, akan bawa aku jumpa family dia. Betul tak? Aku bukan nk mengharap family terima ke apa. Aku jsekarang cuma mampu tahap kesungguhan kau dalam hubungan ni. Aku tahu aku banyak buat salah and ade je slack dalam phubungan kita. Tapi, hakikatnya, aku sayang nk lepaskan. Aku hanya mampu tengok je apa yang akan jadi lepasni. Tapi percaya lah. Aku sentiasa mengharapkan yang terbaik dan mungkin kau yang terakhir dalam hidop aku. Macam apa yang kau pernah doa.

Ya Allah, Tolonglah kekalkan hubungan ini Ya Allah. dan permudahkan lah. Amin :)

Aku harap sangat ape yang kau cakap tu betul. Dan kau betul betul niatkan nya. walaupun, aku pernah baca niat kau sebelum ni. Fb kau, cerita dari kengkawan kau. Walaupun kengkawan kau membezakan aku dengan kekasih lama kau. Aku terima semua tu. Bukan sebb aku bodoh. Mungkin sebb aku sayang kau. Aku jujur, aku still bhubung dengan teman teman lama aku, kekadang. Tapi siapa aku dalam hidup dorg? Takda sesiapa, so, Aku tk mengharapkan dorg balik dalam hidop aku. Aku cuma nakkan hidop yang lebih baik dengan kau. Aku cuma perempuan biasa weh. Tak kuat. Kekadang rasa down dengan kelemahan diri sendiri. Kekadang rasa tercabar cuma aku tahan daripada aku buat benda yang diluar batasan and akan menampakkan aku bodoh and desperate. Aku cuma mampu melihat, merajok, marah, makan hati, tu je. Tapi aku tahu. Kau agi banyak makan hati dengan aku. Sebbtu aku seklalu pesan dengan kau, if tak selesa dengan aku, Tinggalkan aku. Pasal hati aku, takpa. Aku dh biasa. Aku akan uruskan sendiri. mungkin aku belum bersedia untuk bagi komitmen dalam benda benda macam ni. Itu mungkin. Aku tk boleh terima kalau kau buat aku. Ni kan engkau kan? Haha tulah pelik nya aku. Aku buat orang boleh je. Tapi, bila orang buat aku, Fuh aku punya risau, tuhan aje lah yang tahu.



Aku harap, Mak aku, kembali seperti sedia kala. and aku sentiasa mengharapkan ade ylelaki yang boleh damping dengan mak aku buat dia bahagia and bsemangat balik. Paling tidak, dapat aku rasa kasih sayang sorang ayah :') Kawan? Hm Aku cuma  ingin kan kawan yang boleh seh
idup semati dengan aku, means ade bila aku perlukan. Susah nk cari sahabat. Kawan, bersepah :) . Teman. Aku bharap aku dapat buat yang terbaik untuk kau dan mengharapkan yang terbaik dari kau. Walaupun aku tktahu apa status aku yang sebetulnya dalam hidop kau.